Pré-testing
Vooraleer we uw affiche produceren, wordt uw proefadvertentie uitvoerig getest. Kiest u voor een Truckvertising campagne op het nationale netwerk? Dan is er ook een reële testing op locatie voorzien in het budget.
Dat betekent dat u samen met uw creatieve team uw advertentie kunt bekijken vanop verschillende afstanden, vanuit de positie van een auto. Zo kunt u zelf nagaan of uw advertentie goed leesbaar en zichtbaar is voor het publiek.
Na deze voorafgaande test is er nog voldoende tijd om de nodige aanpassingen te doen. Nadien gaan we over tot de effectieve productie van uw affiches.
Kiest u voor een vrachtwagenreclame campagne op een ander netwerk? Dan maken wij voor u graag een digitale mock-up: een digitaal beeld van een truck op de autosnelweg, met daarop uw proefadvertentie.
Realtime GPS data
Met de hulp van onze innovatieve GPS-tool ‘My MobilAd’ kunt u uw campagne in real-time opvolgen en dagelijks prestatierapporten consulteren. Om deze gegevens te raadplegen, logt u in op onze website met uw persoonlijke login en paswoord.
Dankzij GPS-unit op meer dan 50% van het mobiele affichagenetwerk kunt u “à la minute” het precieze traject van uw campagne opvolgen. U bent dus steeds op de hoogte van waar uw reclamevloot zich precies bevindt.
De prestatierapporten bevatten gedetailleerde informatie over het aantal afgelegde kilometers, de gereden uren en de dekking. Deze informatie wordt opgedeeld per regio of agglomeratie.
My MobilAd wordt standaard en kosteloos aangeboden aan alle klanten op het regionale - en nationale netwerk.
Daarnaast kunnen, op vraag van de klant, andere criteria worden toegevoegd aan het rapport.
Post-test
De post-test wordt steeds uitgevoerd door een extern onderzoeksbureau. Deze studie biedt u de mogelijkheid om de impact van uw campagne nauwkeurig te meten. De steekproef van de studie bestaat standaard uit 1000 Belgen tussen 18 en 74 jaar met een structuur op basis van de CIM-studie. In de post-test worden de volgende vragen onderzocht:
- herkenning
- attributie
- appreciatie (call-to-action, originaliteit, brand awareness,...)
- autosnelweg gebruik
In de afgelopen jaren werden er reeds tientallen impactstudies uitgevoerd voor klanten uit verschillende sectoren. Hierdoor kan MobilAd een goede inschatting maken wat de verwachte impact zal zijn van uw truckvertising campagne.